Motocyklové přilby Touratech AVENTURO Carbon

 

Touratech představil na podzimním veletrhu Intermot 2014 výsledek téměř dvouletého vývoje ve spolupráci s dalšími evropskými výrobci - karbonovou přilbu AVENTURO, určenou speciálně pro dobrodružné cestování (adventure).

Helmy AVENTURO jsou od počátku navržené jako cestovatelské - to znamená, že nabízí vysokou flexibilitu použití v různých podmínkách (počasí, teplota, terény) a dá se s nimi projet prakticky jakákoliv cesta kamkoliv na světě. Nejsou to přilby určené pro závody (motokros, rallye, offroad enduro soutěže...) ale jsou navržené a vybavené tak, aby je bylo možné použít jak na silnici, tak na nezpevněných cestách, kde se práší. Vždy nabízí optimální komfort a vynikající ochranu.

Základní požadavky pro skutečnou přilbu pro cestovatele (nikoliv jen napodobeninu, která je v reálných podmínkách při cestování v zemích třetího světa k ničemu):

- možnost použití s plexi i velkými MX brýlemi a přehození z jednoho způsobu na druhý během okamžiku
- protisluneční clona (kšilt) která vlivem náporu větru nezvedá hlavu (neunavuje krční svaly)
- dobré větrání pro horké počasí a možnost uzavření větracích otvorů pro případ jízdy v lijáku
- snadná montáž doplňků (komunikátory, akční kamery, řemínky QuickStrap)
- co nejnižší hmotnost (kvůli únavě na dlouhých cestách)
- vyjímatelná výstelka z materiálu, který je antibakteriální (nebude ani po 14 dnech cesty smrdět) a půjde prát v pračce

Kromě toho měl Touratech ještě dva další požadavky:
- evropská výroba všech dílů přilby (tedy ne jen sestavování v Evropě z dílů vyrobených v Asii)
- certifikace pro silniční použití ve všech zemích světa vč. zemí, kde platí nové homologační předpisy (některé země jižní Ameriky, Japonsko..) tedy včetně evropské EC a amerických DOT a SNELL.

Výrobců, kteří byli schopní spolupracovat na vývoji a výrobě takové přilby v Evropě zase tolik není a nakonec se domluvili s portugalskou firmou Nexx, která pro Touratech tuto přilbu vyrábí. Touratech si specificky přál přilbu, která je opravdu schopná zvládnout jakoukoliv cestu - třeba i s vysokým podílem jízdy v prašných podmínkách a z toho důvodu se rozhodli pro verzi, která nemá vnitřní sklopnou sluneční clonu, která je v některých zemích velmi populární (a v jiných naopak důvod pro špatné prodeje). Problémy, které vnitřní plexi přináší u adventure přileb převažují nad výhodami. První problém je, že otvor pro zasouvání plexi je poměrně velký a pokud jezdec používá MX brýle a ne standardní plexi štít, veškerý prach vniká do štěrbiny pro vnitřní plexi nahoře nad brýlemi. Vnitřní plexi je potom plné písku a prachu. Druhý problém je zvýšení hmotnosti o přibližně 250-300g, což je na dlouhých cestách znát na únavě krčních svalů. Třetí problém byl konkrétně v případě řešení portugalského výrobce, které nechávalo ovládací prvek spouštění plexi na horní straně přilby bez jakéhokoliv krytí proti vnikání vody při dešti - kde tudy doslova prší do skořepiny. A čtvrtým problémem byl opět tento otvor (drážka), která zeslabuje skořepinu a přináší riziko v případě havárie. Možná, že někdy v budoucnu přijde Touratech s verzí, která bude mít vnitřní sluneční plexi ale v současné době byla na pořadu především verze pro opravdové adventure ježdění - nikoliv pro jezdce, kteří jezdí s cestovním endurem po silnicích a "dobrodružně" chtějí jen vypadat. Pokud totiž potřebujete nasadit motokrosové brýle do hledí a ono to nejde, protože ze slotu vyjelo vlivem otřesů vnitřní plexi o pár centimetrů a blokuje hledí, tak to poprvé až tak nevadí ale když se to stane podesáté, tak vezmete pásku a zalepíte ten otvor, ovládací táhlo nebo oboje. Tak proč to tam dávat, když to způsobuje víc problémů než užitku?

Takto detailně a kriticky zkoumali každý prvek, každý detail přileb, které byly v prototypech testované již rok před uvedením veřejnosti na podzimním Intermotu 2014. Jezdci z Touratechu s přilbami najeli tisíce kilometrů v různých koutech světa - Africe, Kanadě i v Evropě. Zkoušely se kombinace s mnoha desítkami MX brýlí, interkomy různých výrobců, krčními chrániči atd. Jezdilo se v extrémním horku a prachu (Afrika) i v teplotách pod bodem mrazu (Amerika). Testovala se hlučnost, odolnost proti mlžení, větrání... A pochopitelně se dělaly testy, aby přilby splnily všechny testy bezpečnosti. Z toho důvodu se hmotnost vyšplhala z původních 1050g na současných necelých 1300g. Pro splnění homologačních testů bylo nutné zesílit některé části skeletu více vrstvami kompozitu a to se podepsalo na hmotnosti, která je nejspíš limitní pro tento typ přilby.

Přilby AVENTURO jsou prvním výrobkem pod značkou Touratech, které tento německý výrobce zařadil do nabídky a v tomto článku najdete všechny informace, které by vás mohly zajímat.

Zajímavé video o vývoji a ruční výrobě přileb Aventuro najdete zde: https://www.youtube.com/watch?v=C4BJbLULpGU

Naše (velmi amatérské a neoficiální) video s prvním představením přilby Aventuro najdete zde: https://www.youtube.com/watch?v=lYGIldtaph4

Kompletní nabídka přileb a doplňků je zde: http://shop.touratech.cz/oble/p/aventuro-carbon.html

Proč si pořídit helmu Touratech AVENTURO Carbon?

- tři plnohodnotné přilby v jednom (enduro, cestovní enduro s plexi, silniční integrálka)
- celokarbonové provedení (vnější karbonové vrstvy jsou kladené tak, aby dělaly přesné geometrické vzory na osu přilby)
- nízká hmotnost do 1300g snižuje zatížení krčních svalů (= snížení únavy)
- se zavřeným plexi a bez kšiltu je tišší než řady jiných vyklápěček na trhu (konkrétně porovnáváno s jednou z nejpopulárnějších vyklápěček v Evropě)
- obrovské hledí neomezuje výhled všemi směry a usnadňuje použití prakticky jakýkoliv MX brýlí včetně těch největších
- v ceně řada doplňků pro usnadnění života - držáky akčních kamer na stranu nebo nahoru, bočnice pro snadnou montáž řemínků QuickStrap (brýle nemají řemínek dozadu za přilbu ale jen ze strany a dají se nasadit a sundat jednou rukou nebo otočit a upevnit vzadu pro silniční jízdu apod.
- příprava na interkom (vybrání v polstrování, kanálky pro snadnou montáž kabelů, ploška pro mikrofon
- v ceně PinLock plexi proti mlžení
- speciálně navržené stranicové kanálky pro bezproblémové použití s dioptrickými brýlemi
- vynikající větrání s ventilačními otvory krytými uzavíratelnými dvířky
- ochrana proti špatnému počasí a zimě (např. odnímatelné rozšíření polstrování před bradou - deflektor)
- vynikající komfort polstrování z CoolMaxu - navržené pro celodenní použití po řadu týdnů a měsíců i na nejdelších cestách
- splňuje a překračuje všechny světové homologace pro silniční použití - pochopitelně včetně evropské ECE 22.05
- k dispozici další doplňky (kovové díly), tmavé plexi ve dvou odstínech apod.
- velikosti od XS do XXL (dvě velikosti skořepiny)
- řemínek (se zapínáním kvůli homologacím v nejbezpečnějším provedení dvojitého D kroužku) je dostatečně dlouhý tak, aby bylo možné přilbu sundat bez úplného rozvlékání - stačí tedy povolit a přilba jde přetáhnout přes bradu.
- integrované bezpečnostní prvky pro rychlé vyndání lícnic ze spodní strany (tahem za bezpečnostní oka), takže přilbu je možné sundat např. po havárii bez nutnosti hýbat hlavou.
- evropský design, evropská výroba

Důležité je především to, pro koho je přilba určená. A to jsou cestovatelé, kteří jezdí nejen po silnicích ale velmi často i po nezpevněných cestách, pistách, prašných a kamenitých trailech apod. Ne závodníci, kteří jezdí po nějaké trati nebo ve volném terénu. Aventuro není přilba pro soutěžní nebo závodní použití. Je to přilba pro cestování na cestovních endurech. Z toho vychází její koncepce, výbava i výhody.

Aventuro přilba jsou vlastně tři přilby v jedné. Může být používána jako klasická silniční integrálka (s plexi ale bez kšiltu), což budou využívat mimo jiné spolujezdkyně. Design přilby je při použití bez kšiltu naprosto perfektní, návrháři skeletu přímo plánovali, aby přilba vypadala hezky i bez enduro štítku (kšiltu). Některé přilby této katagorie, které se na trhu prodávají, vypadají bez kšiltu divně - je na nich vidět, že tam něco chybí. Design u nich zkrátka s použitím bez kšiltu nepočítal.
Hlavní použití je pochopitelně jako univerzální cestovní enduro přilba pro špatné počasí a rychlé přesuny na dlouhé vzdálenosti - tedy se štítkem a s plexi. Štítek při jízdě "do slunce" funguje lépe než sluneční clona (zejména v prostředí, kde se práší nebo prášilo). Nemusí se čistit a až do poměrně pozdního odpoledne zabraňuje slunečním paprskům svítit do očí. Kšilt přilby AVENTURO je navíc stavitelný do délky - přední okraj je posuvný v délce asi 10mm, takže je možné ještě více zaclonit a během dne ho zkrátit (což se příznivě projeví na aerodynamice přilby). Není na to potřeba žádný nástroj - posunuje se jen rukou ve slotech. Plexi může být během jízdy spuštěné nebo zcela otevřené (např. při jízdě s normálními nebo slunečními brýlemi na silnici). Okraj plexi až na rozšířené místo na hraně nezasahuje do zorného pole jezdce. Přilba má i se zvednutým plexi velmi slušnou aerodynamiku a nadprůměrně nízkou hladinu hluku. U některých konkurenčních přileb je jízda se zvednutým plexi velmi nepříjemná - plexi uzavře otvory, kudy proudí vzduch od kšiltu nad skelet a kšilt pak funguje jako křídlo, které táhne hlavu nahoru. Zejména u přileb, které mají štítek rovně nebo dokonce mírně zvednutý.
Pokud se jezdec rozhodne pro použití "motokrosových" brýlí (důvody proč používat motokrosové brýle na adventure cestách jsme velmi podrobně vysvětlili v tomto článku na našem blogu) z důvodu lepší ochrany očí proti prachu, kamínkům a nečistotám při současném zvýšení přísunu čerstvého vzduchu, je nasazení otázka pár vteřin a zvedlé plexi nijak nevadí nasazení a sundání brýlí. V případě dlouhodobé jízdy po prašných cestách, je pochopitelně lepší plexi úplně sundat - aby se nepoškrábalo a nezaprášilo. Přilba tedy umožňuje provoz jako klasická otevřená enduro helma s téměř jakýmikoliv MX brýlemi upevněnými jak klasickým gumovým řemínkem (integrovaná spona v zadní části skeletu na řemínek je součástí dodávky) tak bočními pupruhy QuickStrap (nasazení a sundání jednou rukou, možnost okamžitého sundání brýlí které zůstanou upevněné k přilbě z pravé strany).


Barevné varianty
V současné době se nabízí pět barevných variant. Všechny přilby jsou vyráběné shodně - z pohledového karbonu v horní vrstvě a liší se lakováním a cenou.


Aventuro Carbon CORE
Přilba je celá v provedení pohledového karbonu (jsou vidět pruhy karbonové tkaniny) zalakované několika vrstvami čirého lesklého laku. Převládající barva je uhlově černá (barva karbonu). Loga Touratech jsou decentně šedo-stříbřitá a zalakovaná. Všechny plastové doplňky jsou černé matné.

Aventuro Carbon SKY
Přilba je přelakovaná do bílé barvy s decentním šedo-stříbrným logem na boku. Všechny plastové doplňky jsou černé matné.

Aventuro Carbon COMPANERO
Dražší verze s vícebarevným lakováním pod krycí vrstvou. Přilba z pohledového karbonu (který je v některých plochách vidět) je nastříkaná do šedostříbrno-žluto-bílé kombinace, která vytváří klínovitý stupňovitý design z bočního pohledu. Černé loho na žluté ploše je malé a decentní. Vše je zakryté vrstvou čirého laku. Design odpovídá designu oblečení Companero. Všechny plastové doplňky jsou černé matné.

Aventuro Carbon RALLYE
Dražší verze s vícebarevným lakováním. Přilba z pohledového karbonu (který je v některých plochách vidět) je nastříkaná do převážně bílé barvy doplněné jasně žlutými prvky. Černé logo je decentně malé a umístěné v zadní partii skeletu po obou stranách. Vše je přikryté vrstvou čirého laku. Všechny plastové doplňky jsou černé matné.

Aventuro Carbon VISION
Dražší verze s barevným lakováním. Přilba z pohledového karbonu (který je v některých plochách vidět) je nastříkaná zářivě žlutou barvou (hi-vision). Černé logo je decentně malé a umístěné v zadní partii skeletu po obou stranách. Vše je přikryté vrstvou čirého laku. Všechny plastové doplňky jsou černé matné.

Všechny verze mají stejné barevné provedení vnitřního polstrování (převládající šedá barva)
Plastové prvky jsou buď z měkkého plastu (např. stranové hrany u lícnic) nebo z tuhého plastu (deflektor, větrací krytky atd).


Velikosti:

V prodejně Touratech CZ se snažíme mít skladem všechny velikosti a všechny barevné verze přileb Aventuro Carbon. Budeme rádi, když se zastavíte podívat, vyzkoušet (ano, máme k dispozici i testovací přilby) a rozhodnete se pro podle nás nejlepší přilbu pro adventure cestovatele na současném trhu. Dodávky z výroby zdaleka nepokrývají objednávky (stav jaro 2015) ale dostáváme helmy každý týden a bereme jich poměrně hodně k nám na sklad do zásoby.

Na tomto odkazu se můžete podívat na pěkné video (česky dabované) o vývoji a výrobě přileb Aventuro: https://www.youtube.com/watch?v=C4BJbLULpGU

Na tomto odkazu najdete aktuální nabídku přileb Aventuro a doplňků k přilbám: http://shop.touratech.cz/oble/p/aventuro-carbon.html

Vyklápěcí přilby AVENTURO MOD

Záruka 5 let !

Touratech na veletrhu EICMA v Miláně představil novou řadu přileb AVENTURO MOD, které jsou navržené pro ty jezdce, kteří chtějí komfort vyklápěcí přilby se zachováním offroadových možností pro adventure cestování.

Výsledek spolupráce Touratechu s renomovanou německou firmou Schuberth.

Základním poznávacím prvkem každé helmy určené pro offroad použití je horní "kšilt", který zabraňuje oslnění sluncem a také chrání otevřené hledí přilby od nárazů větví stromů a keřů a do značné míry ochrání horní část helmy od letících kamenů od zadního kola jezdce vpředu. Kšilt je pochopitelně součástí i naší nové vyklápěčky Aventuro Mod a je stavitelný do třech poloh. Součástí je tedy i mechanismus, který umožňuje kompletní odklopení "kšiltu" při otevření a vyklopení přední části helmy. Mechanismus si pamatuje, ve které poloze byl před odklopením, takže se vrátí do předchozí polohy bez nutnosti cokoliv nastavovat. Podobný mechanismus nemá žádná jiná přilba v současné době na světě.

Modularita (odtud název MOD) je základní vlastností nové přilby - helma má větší ventilační otvory než je běžné v kategorii vyklápěcích přileb a součástí bradové části je dokonce prachový filtr se snadnou možností čištění. Design přilby navržený vývojáři Touratech vypadá na první pohled jako čistě enduro a až detailní pohled ukáže modulární koncepci a skutečnost, že se jedná o komfortní vyklápěčku vhodnou klidně i na touringové cestování.

Velká pozornost byla věnovaná optice - plexi nabízí naprosto nezkreslený výhled (optická kvalita Class 1) s možností instalace PinLock nemlžícího vnitřního plexi s možností aretace v otevřených polohách 2.5, 5 a 10 cm s tím, že proud vzduchu nezavírá ani neotevírá plexi z vybrané polohy. V této kategorii přileb pochopitelně nechybí ani integrovaná vnitřní sluneční clona (tmavé plexi) ovládané jedním prstem.

Nicméně při konstrukci se dbalo především na dokonalou ventilaci a co nejvíce univerzální využití tak, aby přilbu bylo možné používat i na cestách s podílem jízdy offroad a hledí bylo zvětšené tak, aby bylo možné použít motokrosové brýle (včetně držáčku řemínku integrovaného do skeletu). A na druhou stranu nechybí příprava pro montáž interkomů různých značek tak, aby jezdec vůbec necítil že v přilbě jsou namontovaná sluchátka.
Přilba je extrémně tichá, velice komfortní a dodává se v sedmi barevných variantách.

Hlavní rysy přileb Aventuro Mod:

- vynikající ventilace i pro nenáročné offroad využití
- nastavitelné 3 polohy horního kšiltu pro offroad jízdu s rotací při otevření pčilby a navrácením do vybrané polohy
- demontáž plexi bez použití nástrojů
- integrovaná vnitřní sluneční clona pro použití na silnici
- tři pevně definované polohy otevření plexi pro zvýšení ventilace
- čiré vnější i tmavé vnitřní plexi vyráběné v Class 1 kategorii neovlivňující průhled (bez deformací)
- dvojité (vnitřní) plexi na pinech je součástí dodávky a montované od výrobce
- radikálně snížená hladina hluku
- agresivní offroad styl
- integrovaný filtr v přední části s možností snadného čištění
- vnitřní polstrování z kombinace Coolmax a Thermocool materiálů s vynikajícím odvodem potu
- sedm vyráběných velikostí a sedm barevných variant
- výroba v Německu
- pět let záruka výrobce
- volitelné doplňky (zatmavená plexi, interkomy)

Podrobný článek o helmách AVENTURO z časopisu Motorbike (léto 2016) najdete na tomto odkazu.

Touratech CZ
Modletice 142, 251 01 Říčany
Exit 11 na dálnici D1 směr Jesenice
GPS: N49° 58.357' E14° 35.350'
(N49° 58' 21.4" E14° 35' 21.0")

724 984904, 602 100677 (objednávky, e-shop, reklamace, zásilky, katalogy)
602 349970 (podpora GPS, oblečení, dig. technika)
605 262600 (backoffice - fakturace, smlouvy, platby)
pevné linky:
272 942086, 272 937614

PO-PÁ: 10:00-18:30h

Objednávky a dotazy na zboží:
objednavky@touratech.cz
Jakékoliv jiné dotazy:
prodejna@touratech.cz